Vandaag start een informatiecampagne om het bijzondere najaars aanbod en de vernieuwde presentaties van de WO2 musea en herinneringscentra in Nederland onder de aandacht te brengen. Dat doen we de hele maand september met korte, inspirerende filmpjes op social media, een grote reeks radiocommercials op de landelijke en regionale zenders en videoclips op de digitale schermen in de NS-treinen en op de grotere stations. De museumcampagne is een initiatief van de Stichting Musea en Herinneringscentra ’40-’45 (SMH) en Stichting Liberation Route Europe (SLRE) en staat in het teken van ‘75 Jaar Vrijheid/ 75 Jaar Einde WOII’. Het is deze periode precies 75 jaar geleden dat er wereldwijd een einde kwam aan de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog. Het is voor veel WO2 musea en herinneringscentra in Nederland het uitgelezen moment om de exposities die dit voorjaar niet konden worden getoond, nu alsnog te kunnen aanbieden. Op 14 september wordt in een video het verhaal van Kornwerderzand en Kapitein Boers vertelt.